23rd Νοέμβριος 2020

ScienceLab.Gr

Science Communication

Ψάρια: διατροφή μεγάλης θρεπτικής αξίας

Fresh Sardines Fresh Fish Sardines

Τα ψάρια αποτελούν μία από τις πιο θρεπτικές τροφές, εξαιρετικά πλούσιες σε ”καλά” πολυακόρεστα λιπαρά τα οποία σε αντίθεση με τα ”κακά”, δρουν ευεργετικά στον οργάνισμό μας.

Στα ψάρια περιέχεται βιταμίνη Α η οποία είναι απαραίτητη για ενίσχυση του ανοσοποιητικού, η βιταμίνη D που συμβάλλει στην ενδυνάμωση και απορρόφηση του ασβεστίου και βιταμίνες όπως η Β και η Β6 που συμβάλλουν στην παραγωγή ενέργειας. Το ψάρι είναι μία τροφή πλούσια σε ανόργανα στοιχεία, όπως ο φώσφορος, το ασβέστιο (περιέχεται κυρίως στα μικρά ψάρια που καταναλώνονται με το κόκκαλο) ,το μαγνήσιο και ο ψευδάργυρος. Τα ψάρια όμως είναι κυρίως γνωστά για τα ω-3 λιπαρά που προστατεύουν από τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Η κατανάλωση ψαριών συνδέεται με την προστασία απέναντι σε εκφυλιστικές νόσους (όραση, καλή νοητική λειτουργία, καρκίνος).

Το να καταναλώνουμε ψάρια δύο με τρεις φορές την εβδομάδα τουλάχιστον, θα ωφελήσει την υγείας μας περισσότερο από όσο φανταζόμαστε.

Το άρθρο επιμελήθηκε η Μαρία Σκαμπαρδώνη.